meny

robot

Hälsorobotar

Under vecka 41 2014 har barnen på Regnbågen påbörjat ett robotprojekt igen. Under förra året byggde barnen också robotar, flera av barnen tyckte att det var väldigt roligt och berättade för pedagogerna att de gärna ville bygga fler (enligt läroplanen ska barnen ha inflytande och påverka innehållet i verksamheten). Barnen fick i uppdrag att bygga […]

De äldre bygger ”robot- raket- motorer”.

Nu börjar vi närma oss slutet av terminen och även slutet på vårt robottema. En förälder hade hittat en bild med häftiga ”robot-raket-motorer” och de barn som ville har fått bygga egna robot- raketer. Alla är inte riktigt färdiga ännu men här nedan ser ni några av dem. Barnen tog med sig två PET- flaskor hemifrån och började med att […]